Idem do kina!

Audiovizuálny priemysel je tvorený reťazcom vzájomne prepojených vzťahov. Počas uplynulých týždňov a mesiacov spolupracoval veľmi úzko a jedným z výsledkov tohto zblíženia a vzájomného pochopenia sa je i projekt Idem do kina.

Aj pri postupnom uvoľňovaní opatrení Úradu verejného zdravotníctva SR proti šíreniu COVID-19 bude obnovenie štandardnej distribúcie filmov v kinách ešte chvíľu trvať. Prevádzkovatelia kín a distributéri nedisponujú prakticky žiadnymi zdrojmi na investovanie do podpory obnovenia kinodistribúcie ako takej. Producenti museli odložiť niekoľko filmových premiér, a tie budú od leta v kinách „bojovať“ o priestor s najsilnejšími zahraničnými komerčnými titulmi, ktoré odložili svoju premiéru tiež.

Projekt Idem do kina iniciovala Asociácia nezávislých producentov, oslovila Audiovizuálny fond, Rozhlas a televíziu Slovenska, Úniu filmových distributérov i Združenie prevádzkovateľov kín s cieľom využiť všetky nástroje nato, aby sa do kín mohli čo najskôr vrátiť diváci i slovenské filmy.

Kampaň bude súčasťou komunikácie nových slovenských filmov a zároveň bude samostatne komunikovať s cieľovou skupinou kinodivákov o dôvodoch, prečo vidieť film (akýkoľvek, nielen slovenský) v kine. Jednotlivé kreatívne zložky kampane budú používať producenti, distributéri i kinári. Rozhlas a televízia Slovenska bude na nové slovenské filmy vysielať upútavky, ktoré budú rovnako súčasťou spoločnej kampane.

Kampaň pripravuje reklamná agentúra JandL, marketing a reklama s.r.o., ktorá kontinuálne spolupracuje na filmových i iných spoločenských projektoch, a to často bez nároku na honorár. Je postavená na synergickom prepojení propagácie jednotlivých filmov, kinodistribúcie ako takej a jednotlivých kín, realizovanom predovšetkým prostredníctvom rozhlasového a televízneho vysielanie a on-line komunikácie. Hlavným komunikačným médiom pre kampaň je on-line komunikácia efektívne cielená na zvolenú skupinu. Zásadnú úlohu v kampani zohrávajú sociálne médiá, ktoré vďaka interaktivite prinášajú i nadstavbu vo forme zdieľania - už nie na báze reklamy.

Projekt podporil Audiovizuálny fond. Fond zároveň prijal opatrenia, ktoré reflektujú skutočnosť, že distributéri nemajú disponibilné zdroje na kvalitnú prípravu prezentácie slovenských filmov. Preto bude AVF vyhodnocovať žiadosti o distribučnú podporu do konca roka 2020 každý mesiac a výška podpory by mala byť schopná pomôcť každému filmu osloviť potenciálne publikum.

Facebook: Idem do kina!

Pozri aj: Vplyv COVID-19 na audiovíziu

ANPsprava